Englische Abwesenheitsmeldung verfassen

Englische Abwesenheitsmeldung verfassen
©VRD / fotolia.com

Eine englische Abwesenheitsmeldung ist immer dann sinnvoll, wenn Sie viele internationale Kontakte haben und absehbar für eine längere Zeit nicht am Schreibtisch sind. So weiß der Nachrichtenschreiber sofort, wann Sie wieder erreichbar sind und wen er gegebenenfalls sonst anschreiben kann. Mit unseren Musterformulierungen ist das schnell erledigt.

Englische Abwesenheitsmeldung: Holiday

Thank you for your e-mail. I am sorry that I am unable to deal with your request at this time as I am out of the office. However, I will be back on Wednesday, 15 May 2013, when I will promptly deal with your enquiry. If you have an urgent query in the meantime, please contact Ingrid Müller (your e-mail will not be forwarded): E-mail: i.mueller@musterfirma.de, Phone: +49 80 996 3183.
Best wishes, Sabine Kranzer

Englische Abwesenheitsmeldung: Business Trip

Thank you for your e-mail. I am currently out of the office and return on Thursday, 16 May 2013. If you have an urgent enquiry, please contact me on: Mobile: +49 173 847 3399

Alternatively, please redirect your enquiry to (your e-mail will not be forwarded): Ingrid Müller, Phone: +49 80 389 2084 E-mail: i.mueller@musterfirma.de.
Best wishes, Sabine Kranzer

Englische Abwesenheitsmeldung: Illness

Thank you for your e-mail. As I am unable to deal with your query personally, please contact my colleague, Ms. Müller, who is fully informed of current schedules and projects on: E-mail: i.mueller@musterfirma.de. Please note: your e-mail will be forwarded to her automatically. Phone: +49 80 591 7836,

I apologise for any inconvenience in the interim.
Best wishes, Sabine Kranzer

Trainieren Sie Ihr Business-Englisch

Business English Trainer

Mit dem brandneuen Business English Trainer bestehen Sie auch
künftig spielend jede berufliche Herausforderung!